Omstart

För två veckor sen började jag så smått att springa och cykla igen. Knäskadan jag fick på tomtelöpningen i december har gjort att jag fått ägna tiden åt rehab och stretch. Den enda träning jag kunde utföra under skadeperioden var simning och funktionell styrketräning som inte belastade mitt knä. All simning körde jag med flythjälp för benen eftersom jag inte kunde göra benkick utan att det gjorde ont.

Förra helgen myssprang jag 6,5 km loppet av Stävie Trail. Det var helt underbart att känna löpglädjen och att inte få ont. Sakta gick det men tid är aldrig något jag fokuserar på. Allt handlar om upplevelser och att leva.

Veckan som gick var testvecka enligt mitt träningsprogram. För att få nya tider till mina träningspass beslöt jag att köra de tre testerna: 1500 m simning, 5 km löpning och 20 minuter cykling på motionscykel. Löpningen var absolut jobbigast och jag kände mig som en klumpig blobb när jag genomförde testet. Tog nästan fem minuter längre tid än senaste gången men jag gjorde det och knäet höll.

Glädje!

Nu är det 160 dagar kvar till Ironman Kalmar. Jag känner mig hoppfull att tiden är tillräcklig.

Kommentera

