Jens 4.9.4

Man får ta sig tid att stanna och njuta någon gång ibland

Man får ta sig tid att stanna och njuta någon gång ibland

Det är i motvind en drake lyfter

April blev en månad av medgång och lön för slitet under årets inledande månader. Kände mig starkare och starkare i kroppen ju längre in i månaden vi kom. Vädret slog om och det blev vår på riktigt. Det gjorde att jag äntligen kunde börja cykla på tempocykeln. En underbar känsla efter några månader på en motionscykel stirrandes på en iPad.

Premiärtur på tempocykeln

Premiärtur på tempocykeln

Den största utvecklingen hade jag på löpningen. Farten börjar att komma och min allmänna takt, min komfortzon, ligger nu på en takt som jag bara i mina bästa stunder orkade hålla förra året. På ett formtest över tio kilometer satte jag nytt personbästa med tiden 46 minuter och 33 sekunder. Under 50 före 50 eller hur var det nu? Oavsett är jag stolt över prestationen samt peppad och inspirerad att fortsätta mitt träningsupplägg. Bevisligen ger det resultat!

Börjar att få fart i löpningen igen

Börjar att få fart i löpningen igen

One thought on “Jens 4.9.4

Kommentera

