Jens 4.9.2

Träningspass på löpbanan i Lomma

Träningspass på löpbanan i Lomma

Februari var en tung månad. Det som kändes så lätt i januari blev tyngre i februari. Träningsprogrammet tog förmodligen ut sin rätt. Jag fick bita ihop ordentligt och kämpa mig genom en hel del av månadens pass. Drog på mig en lättare förkylning också och tvingades att vila från träning i några dagar. Februari gjorde skäl för sitt rykte som VAB- och sjukskrivningsmånad. Löpningen flöt på bra och mina resultat går från klarhet till klarhet med hjälp av löpprogrammet jag köpte från Mit Løbeprogram. Kan varmt rekommendera alla som springer oavsett ambitionsnivå och målsättning, att köpa ett löpprogram från dem.

Tyvärr blev det dåligt med cykelpass under februari. Jag fick fortsätta att köra på motionscykeln och fantisera och varmare väder och torra grusfria vägar. Visst kunde jag ha kört på min MTB men sen jag har börjat äta rätt och se till att ha en bra näringsbalans i kroppen har jag omvandlat en stor procent av fettet till muskler och det har fört med sig att jag är mindre tålig mot kyla. Fryser lätt om händerna. Har provat med tjocka handskar men det funkade inte i längden. När vantarna blir blöta invändigt av svett förlorar de en del av sin varmhållande förmåga och då börjar jag frysa om fingrarna i vilket fall. Får testa mig fram till någon annan lösning på det där en annan vinter.

Februari summeras som en jobbig månad då träningen tog emot.

Bara att ta nya tag.

Kommentera

