Från fet till triatlet

Jens föreläser

Jens föreläser

I fredags var jag en av föreläsarna på en utbildning i näringstillskott för idrottare. Hela utbildningen byggde på Herbalifes serie av näringstillskott, H24. Föreläsningssalen var fullsatt och lite till. Några barstolar hade klämts in längst bak i lokalen och en åhörare satt uppkrupen på fönsterkarmen i ett av lokalens fönster. Underbart kul med ett så stort intresse. Jag är relativt ny som representant för Herbalife och min uppgift på utbildningen var att föreläsa om mig, mitt idrottande och hur jag använder produkterna från Herbalife. Jag kallade min föreläsning från fet till triatlet och valde att göra den lite annorlunda. Mina förutsättningar att idrotta är inte riktigt de samma som för en frisk människa så jag valde att ta med den delen av mig själv i föreläsningen. Produkterna har gjort en stor förändring i min kropp och de har definitivt påverkar, förbättrat, mina förutsättningar att idrotta. Min planering av föreläsningen höll inte. Då jag märkte att åhörarna verkligen tog del av min berättelse aktivt valde jag i stunden att gå lite djupare in på den delen vilket fick till följd att jag inte riktigt landade där jag hade planerat gällande föreläsningsdelen om produkterna. Nu fick åhörarna mycket information och suveräna genomgångar av produkterna av andra föreläsare i utbildningen så de gick inte miste om något men min del blev kanske aningen rumphuggen.

Efter utbildningen kom flera av både åhörarna och de andra föreläsarna fram och tackade mig för en intressant föreläsning. Det kändes riktigt bra. Jag vet att min historia inspirerar folk och det fick jag bekräftelser på. Härligt!

Låter det spännande? Blir du nyfiken? Det kommer snart ett nytt utbildningstillfälle. Söndagen den 16 november vid lunchtid är det preliminärt bokat. Kontakta mig gärna om du är intresserad av att gå på utbildningen. Jag hjälper dig gärna med en introduktion till Herbalifes produkter utifrån dina önskningar. Du vill kanske gå ner i vikt, bli piggare, förbättra din förbränning, förbättra din sömn, få ut mer av din träning, minska tendensen att få jobbig träningsvärk eller kanske en blandning av alla de effekterna? Hör av dig, jag har svaren och kunskapen att hjälpa dig.

Kommentera

