Morotssoppa

Photo 2014-04-11 13 06 31

Till lunch i dag provade jag att göra en slät soppa i min Philips Soup Maker. Hur enkelt som helst. Smidigt! Skar ingredienserna i ungefär centimetertjocka bitar och stoppade dem i behållaren tillsammans med grönsaksbuljong, valde funktionen för slät soppa och startade maskinen. Drygt tjugo minuter senare kunde vi njuta av en härlig smakrik soppa. Till och med sonen tyckte att den var god. I det något chockartade tillståndet som den kommentaren försatte mig i berättade jag vad han äter. Då var plötsligt inte soppan lika god längre.

Recept? För ovanlighetens skull vägde jag upp ingredienserna för att få lite koll på vad som funkar och vad som inte funkar så något i stil med det här gjorde jag.

400 gram morötter
1 st röd paprika
En halv gul lök
2 st selleristjälkar
150 gram palsternacka

Serverade med en rejäl klick crème fraîche, några blad spenat och ett gott bröd.

Photo 2014-04-11 13 46 50

Kommentera

