Fore!

20130603-211759.jpg
Nu i kväll var jag på golfbanan och tränade samt spelade nio hål. Det blåste rejält. Så pass rejält att vi i måndagsgänget beslöt oss för att spela scramble då det ger betydligt roligare och snabbare spel när vinden är stark och nyckfull. Mitt lag förlorade. Vi gick på par, det andra laget fyra under. Grym prestation!

Jag förvånades över hur väl mina Phonak-hörapparater fungerade i vinden. Visst blev det vindljud men det var bara ett jobbigt ljud i en viss vinkel. I övriga vindvinklar kunde jag höra vad de andra sa. Härligt att bättre kunna delta i den sociala biten av att spela golf.

Kommentera

