Vätskeersättning

Photo 2013-05-11 11 04 49

I träningskalendern stod i dag löpning, distanspass 30 km. Jag gick upp tidigt för att komma iväg strax efter 09 och hinna stora delar av rundan innan temperaturen stigit allt för mycket. Tog med mig 0,5 liter Resorb Sport i en cykelflaska som uppiggande komplement till de två litrarna vatten jag bar i min ryggsäck.

Jag tycker att sportdrycken är lättsvald och relativt välsmaklig. Den ger inte någon konstig eftersmak i munnen vilket jag upplever att en del andra sportdrycker tenderar att göra. Klart positivt. Dock känner jag inte någon direkt energipåfyllning efter att ha druckit Resorb Sport. Detta mistänkte jag redan innan och hade backup i form av en påse gel med mig. Energipåfyllning behövdes i dag då benen stumnade rejält sista milen. En rest av att ha legat däckad i förkylning och feber i fyra dagar under veckan.

Väl hemma igen blandade jag ytterligare en halvliter Resorb Sport och svepte den på stående fot. I den situationen är drycken helt klockren. Jag upplever att kroppens signaler efter vätska dämpas riktigt bra och rätt snabbt efter det att jag fått i mig den där halvlitern efter ett pass. Resorb Sport tenderar att mer vara en dryck efter ett träningspass än under det samma. Under mina distanspass kommer jag att åtegå till min gamla sportdryck men efter ett pass kan jag absolut tänka mig att dricka Resorb Sport.

Photo 2013-05-11 12 17 40

Kommentera

