Vattenskyddad hörapparat från Phonak

Nu är det klart, jag kommer att få vattenskyddad hörapparat från Phonak för att hårdtesta den och ge återkoppling till företaget om hur den funkar när den utsätts för svett och damm under längre tid. Jag är verkligen glad att ha fått chansen och tacksam till Phonak för att de ger mig möjligheten. Den 28:e maj får jag hörapparaten. En ny värld kommer att öppnas för mig då hörapparaten inte är en utan två enheter – en hörapparat för örat där jag hör lite grann och en hörapparat eller mikrofon för örat jag är döv på. Systemet kallas CROS och innebär att ljud från vänster överförs till min högra sida och gör att jag lättare kommer att uppfatta även vad som sägs till vänster om mig. Jag är 47 år och har aldrig hört vad som sägs till vänster om mig. Kan du förstå hur spännande och stort det här känns för mig? Jag är oerhört peppad och ska ge Phonak all hjälp och återkoppling jag kan.

Phonak kommer att dyka upp på mina inplanerade löpningslopp och dokumentera min insats. Jag ska bli marknadsförare. Superkul!

Phonaks webbplats kommer du således att kunna läsa om mig och mina äventyr i löpskorna från:

Däremellan lär jag stoppa in några mysiga halvmaror, en massa träningspass löpning och MTB.

Kommentera

