Bestående förändring

Ikväll ramade jag in ett foto på mig och Oscar med Lennart Johanssons pokal. När jag hängde upp tavlan bredvid den från 2004 blev den förändring jag har genomgått ganska påtaglig. Det ser ut som om stora delar av de drygt 30 kg jag har tappat har fångats upp av Oscar på de här sju åren. Hur jag har gjort? Busenkelt, ätit mindre och rört mig mer. Svårare är det inte för att nå en bestående förändring. Gällande mat har jag endast börjat att äta aningen mindre kolhydrater. Äter en och en halv eller två kycklingfiléer och en liten klick ris eller köttfärssås med spagetti istället för spagetti med köttfärssås som tidigare. Nyfiken? Klickeliklick…


År 2004 och jag väger in på plus 120 kg. Minns inte vad Oscar vägde…


År 2011 och Oscar väger in på knappt 30 kg. Jag väger runt 85 kg och har några trivselkilon runt magen kvar att jobba bort.

Gillar mitt nya jag! Undrar dessutom var jag fick idén till den där ansiktsbehåringen 2004… Jösses!

5 thoughts on “Bestående förändring

  1. Och vilken tur för mej att du och din familj varit så duktiga, annars hade ju jag inte haft några byxor i vintras.
    Än en gång: Stort TACK, det var guld värt.

Kommentera

