Att förlora kontrollen

Det var på grund av mitt hörselhandikapp väldigt länge sedan jag tillbringade en kväll på lokal.
Lördagskvällen i Göteborg var ren livselixir.
Min familj och så gamla underbara Twitter-vänner i fysiska personer.
Obeskrivbart härligt.
Livskvalité.

Önskar att känslan kunde få komma oftare och bli starkare än vad sjukdomen är.
För i njutningen och efter hand som personalen i etablissemanget skruvade upp musiken tog gubben Ménière över mer och mer.
En ny sida av sjukdomen visade sig då jag märkte att jag fick svårt att höra.
När jag inget hörde och sen ville säga något när jag tyckte att det såg ut som om ingen pratade svek orden.
Jag märkte att mitt tal inte fungerade.
What!
Det tog några ord innan jag fick ordning på mina egna ord.
Innan jag kände inuti mig vad jag sa.
Kunde inte höra det men kände att orden inte kom ut som de skulle.

Hoppas nu att den tröga byråkratins kvarnar maler snabbt och ger mig besked angående hörselhjälpmedel.
Jag vill vara med i samtalen.
Jag vill vara mer delaktig.
Jag vill ha kontroll över mitt egna tal.

Är det för mycket begärt?

***

Tack än en gång underbara människor för en helt underbar lördagskväll. Tycker verkligen om er.

One thought on “Att förlora kontrollen

  1. Din sjukdom låter verkligen jättejobbig. Men jag är glad för att du fick en toppen kväll i lördags. Hade gärna varit där i fysisk form .
    Ha en skön dag

Kommentera

