Projekt trädäck och trädgårdsland

Eller konsten att ta sig vatten över huvudet.

Förra sommaren inledde jag det i rubriken nämnda projektet. Skulle skruva ihop ett trädäck som förlängning av uterummet och runt vinkeln på huset. Konstaterade snabbt att de hade inte alls varit speciellt noga med att schakta vår tomt då huset byggdes i början av 1970-talet. Jag hade ett rejält problem med höjdskillnaden på tomten. Vandrade runt, runt och funderade. Och funderade. Och funderade och precis som professor Baltazar kom jag på det. Nu är projektet klart och vi har ett rejält trädgårdsland som ska få ge oss härliga örter och grönsaker. Presenterar lite bilder på hur det såg ut då vi köpte huset och hur det ser ut nu.

Så här såg det ut när vi köpte huset.

Så här ser det ut nu. Det var nivåskillnad även i den här delen av tomten därav den toppdressade gräsmattan som ännu inte har hunnit börja att växa ordentligt.

Från uterummet kliver man rakt ut på trädäcket. Golvet i uterummet är nyoljat därför den stora nyansskillnaden.

Från en annan vinkel vid tidpunkten då huset köptes.

Detta är den enda bilden vi har som visar lekstugan och lite av hur den hörnan såg ut när vi köpte huset.

Nu är det lite snyggare tycker vi…

Den här detaljen blev jag särskild nöjd med. Murad marksten med indragen fog för att skapa en levande struktur.

Vad som står på andra sidan? Kom och ta reda på det vet jag…

Är väldigt stolt över mitt arbete även om det har kostat massvis av tid, svordomar, värkande leder och muskler samt valkar i mina mjuka kontorshänder har det helt klart varit värt det. Kul att våga ge sig på rejäla utmaningar och ro dem i hamn. Nu är jag fan värd en whisky!

4 thoughts on “Projekt trädäck och trädgårdsland

    • Klart att jag vill vara med. Nu ska jag bygga en carport och självklart vill jag vara med och ha en chans på ett presentkort på Byggmax. Hade verkligen suttit kanon.

  1. Ping: Ett gott slut « Jens Rydén

Kommentera

