Oscars första innebandymatcher

Idag spelade Oscar sina första två innebandymatcher i livet. Han ville att jag skulle föreviga det hela vilket jag självklart gjorde. Inte helt enkelt att hitta sköna bildvinklar och situationer i en sport jag aldrig har sett live och sen med den underbara känslan för klungspel som barn har. Där är bollen, dit springer vi – kollektivt. Det blev en del bilder och vill du se några av dem är det bara att öppna resen av bloggposten.

Förväntan inför den första matchen mot LUGI.

Avspark, eller vad det nu heter på innebandiska.

Bästa kompisen William har fäst blicken på motståndarmålet och stormar fram.

Jaaaaaaaaaaaaa! Mååååååål! Faaattaaaa!

Jag gillar den här bildvinkeln och kompositionen blev kul.

Mellan matcherna invaderades planen av anhöriga.

I den andra matchen mot ett lag med ett år äldre killar fick de en rejäl lektion i hur man spelar lagspel. Så var det också elitsatsande FC Helsingborg de mötte. Killarna gillade inte at bli utspelade men jag tror att de lärde sig mycket av det också.

Tack för matchen.

••••••••••••

Samtliga bilder är tagna på ISO 25 600 med bländarprioritet och f/6,3 för att få snabba slutartider. Bilderna har i Lightroom fått vitbalansinställningen Lysrör Jag har reducerat bruset en del samt lagt på en vinjettering.

Kommentera

