Dags för nya löparskor

Jag ska köpa nya löparskor snart så att de är lagom insprungna till Göteborgsvarvet i maj. Mina nuvarande har jag snart sprungit hundra mil med och där går gränsen. Nu har jag ett par Asics Gel Nimbus 11 och jag trivs ypperligt med dem. Vill därför köpa den nya modellen av dem.

När jag köpte mina nuvarande Asics i maj förra året gav jag 1900 SEK för dem. Dyrt, men jag vill ha skor som håller för min vikt och ger mig det stöd och dämpning jag behöver. Eftersom jag i vinter har handlat en MTB och en del cykeltillbehör från både Tyskland och England roade jag mig med att gå in på en av de engelska siterna jag har bokmärkt för att se vad skorna kostar där.

Ridå.

Nu kommer jag att åka till Löplabbet och testa att den storlek jag har i mina nuvarnde Asics Gel Nimbus 11 även passar i efterföljaren Asics Gel Nimbus 12. Sen kommer jag att beställa skorna från Start Fitness  och spara över tusen kronor. Helt sjukt! Vad är det för jävla prissättning på löparskor i Sverige? Det där måste de styra upp och butikerna i Sverige bör ligga på tillverkarna om prissättningen. Kan de säljas för 775 SEK i England med profit bör de kunna säljas för samma summa i Sverige med profit.

Asics Gel Nimbus 12 på Löplabbet

Asics Gel Nimbus 12 på Start Fitness

Ytterligare ett exempel. En då lite dyrare butik i England: Asics Gel Nimbus 12 på Wiggle

Jag kommer självklart att påpeka detta för Löplabbet. Det är hög tid att vi börjar ifrågasätta prissättningen på väldigt mycket träningsrelaterat i Sverige. Våga tycka, tillsammans kan vi påverka.

2 thoughts on “Dags för nya löparskor

  1. Intressant.
    Jag har precis beställt ett par nya Asics GT 2160 från prisimport.se och tyckte att jag kommit undan rätt billigt.
    Nästa år är det helt klart dags även för mig att söka mig ett annat alternativ.

    Har du beställt dina skor från England?
    Funkade det bra, kom skorna som de skulle, hur lång tid tog det och hur mycket gick frakten på?

Kommentera

