Simborgarmärket

Idag sam Oscar, 7 år, 200 meter bröstsim i en 50 metersbassäng. Han tyckte helt enkelt att det måste vara mindre jobbigt att simma fyra längder än åtta som han skulle ha tvingats göra där han går i simskola. Vi körde till Burlövsbadet och han simmade enkelt de fyra längderna och 200 meter. En kallsup vid en vändning höll på att ställa till det, men han hostade och frustade lite, bet ihop och krigade vidare de sista 100 metrarna. Efteråt var han alldeles salig av lycka. Han har som många sjuåringar brottas han med lite existentiella frågor och är ibland övertygad om att han inte kan något. Hela vägen till simhallen var han säker på att han skulle misslyckas. Vilken känsla när han klarade det, både för honom och för oss. Gjorde mig stolt och rörd att se hur han växte som människa när han insåg att han hade besegrat sig själv och klarat av något som inte någon av hans kompisar gjort.

Bilden gör mig lycklig in i benmärgen. Min underbare son. Mitt hjärta. Mitt allt. Älskar dig Oscar.

2 thoughts on “Simborgarmärket

  1. Grattis Oskar önskar Ingvald och Anita Du är ju stor kille nu
    Hälsa Pappa och Mamma.
    En stor kram från oss

Kommentera

