Märklin säljes

Nu tänker jag skiljas från mitt gamla Märklin från 1970-talet. Prylarna är helt oanvända sen det årtiondet och lär förbli oanvända fortsättningsvis om de förblir i min ägo. Det tycker jag är synd och hoppas att det finns någon entusiast som vill köpa allt i ett paket. Jag säljer inte något styckvis utan vill bli av med rubbet på en gång. Har en väldigt vag uppfattning om vad Märklin-prylar tingar i pris. Jag har ingen aning om allt fungerar, det säljs i befintligt skick. Ge mig ett prisförslag antingen som kommentar eller till jensa@jprod.se. Jag är mycket resonabel. Allt kan hämtas i Bjärred strax norr om Malmö alternativt skickas med fraktkostnaden tillagd på priset.

För att se alla prylar som ingår, läs vidare.


Ett klassiskt ånglok.


Klassiska passagerarvagnar (2 st).


En lyxigare lång vagn.


Tippvagn.


Öppen godsvagn.


Skjutpotentiometer eller hastighetsmakapär.


Regler- eller kontrollstation.


Automatisk vagnavkopplare.


Matningsskena.


Automatiska växlingsskenor med ljus (2 st).


Manuell växlingsskena.


Raka skenor (10 st).
Darth ingår ej.


Kurvor (14 st).

Rak skena i halvlängd.


Rak skena i 1/4 längd.


Tunnel.


Station.


Hus.


Villa.


Skjul.

15 thoughts on “Märklin säljes

  1. Nostalgi på hög nivå! Gröna vagnarna, lyxvagnen, hastighetsgrunkan och växlingsgrejen eller vad det är och tunneln hade jag också… och jag vet inte hur många olika hus som jag och mamma byggde 🙂

  2. Ping: Tweets that mention Märklin säljes « Jens Rydén -- Topsy.com

  3. Snyggt, jag har ett liknande set liggande. Nu när jag fått ordning på vinden ska jag sätta upp allt så kidzen kan köra lite tåg. Hur mycket fick du för dina prylar?

    / Keith.

    • Har inte sålt dem. Ingen intresserad har hört av sig men det har inte varit ute så länge här. Kör annons på Blocket också men då måste jag sätta ett pris. Ingen aning om vad det är värt men några hundralappar gissar jag.

    • Har nu testat att ansluta matarskenan till ström och loket funkar. Jag minns inte hur man kopplar växlingsskenor och vagnavkopplaren. En femhundring är okej. Svalvägen 55 i Bjärred.

  4. Cool. Jag håller på att fixa med avhämtning men har ännu inte fått kontakt med min ”agent” i Bjärred. Hör av mig i veckan när saker åter är lite mer normala. / K.

  5. Nu har jag äntligen fått till hämtning av tåget. Hoppas att du hållit ut och är med. Magnus eller Therese kommer förbi och löser ut allt. Jag ska snacka med Magnus idag. / K.

Kommentera

