Kick off på Ven

Fredagen och halva lördagen ägnades åt en liten kick off med nära nog samtliga kollegor från Know IT Create Information AB – härligt med korta företagsnamn va! Kosan styrdes mot Ven. Premiärbesök för mig på denna vackra pärla mitt mellan Skåne och Danmark. Rätt märkligt att jag under hela mitt förtiofyraåriga liv aldrig tidigare har varit där. Helt klart inte det sista besöket lovar jag nu i efterhand. Ven är absolut en pärla. Vi hade mulet och regn under hela tiden och om jag tyckte så mycket om ön i det vädret hur blir det då när det är vackert väder. Kan föreställa mig hur det är på försommaren med alla vackra blommor och fält.

Vi bodde på Backafallsbyn vars ägare även driver ett destilleri på samma plats. Ligger integrerat i huvudbyggnaden. När det handlar om människor som drivs av kärlek till något förknippat med livsnjutning går denna kärlek igen i allt. Maten som serveras är helt ljuvlig. Miljön genomtänkt, läcker och präglad av verksamheten. Kan verkligen rekommendera Backafallsbyn. Fredagens lunch avnjöts på Tuna Krog och det gick inte heller av för hackor. Mina smaklökar sjöng lovsånger hela eftermiddagen.

Ven fick absolut en plats i mitt hjärta.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Fler bilder hittar du på mitt Flickr.

One thought on “Kick off på Ven

  1. Jag var där förra året den 29e juli (mammas födelsedag ). Vi hade strålande solsken, och alldeles lagom varmt!

    Helt underbart vackert! Cyklade ni inte? Det är ju halva nöjet 😉

Kommentera

