Välkommen himm Zlatan

I söndags var hela familjen på Stadion i Malmö för att titta på Zlatan och fotbollslandslagets träning. Ett magiskt ögonblick när Zlatan äntrade en MFF-fotbollsplan igen. Jag fick gåshud av ögonblicket. Att vi var 6000 åskådare på plats och delade ögonblicket gjorde inte knottrorna mindre till antal. Jag stod stolt med min ZuperZlatan-halsduk sträckt på raka armar över huvudet. Välkommen hem mannen, så gött att se dig igen. Träningen i sig var väl mest en uppvisning av det lugnare slaget med några få moment. Startelvan från matchen mot Ungern spelade fotbollstennis och publiken applåderade häftiga sparkar som spelarna levererade och vrålade ut sin kärlek när Zlatan gjorde det samma. Malmö älskar Zlatan och Zlatan älskar Malmö.

Nu förbannar jag att jag inte har biljett till matchen. Då de släpptes var beskedet från Zlatan att han inte skulle spela mer landslagsfotboll. Några dagar efter att biljetterna släpptes kom det glädjande beskedet att Zlatan vill spela med landslaget igen. Tack Hamrén! Då var det för sent att köpa biljett och jag fick sitta med snopen min. Hoppas att vi kan ratta in den där kanal 10 som tydligen ska ha premiär i morgon och som premiärprogram visa Sverige mot San Marino. Kommer att gräma mig ändå. Fotboll ska upplevas live och tänk att få se Zlatan joxa med trasan i en match och inte bara på träning. Nå väl. Forza Zlatan, heja di blå-gule!

Kommentera

