Haväng

Det finns en plats i Skåne så magisk och ljuvlig att den svårligen kan beskrivas med ord. Platsen heter Österlen. En lisa för din själ och dina sinnen. Att vandra längs eviga sandstränder, på böljande kullar, se hästar spränga fram över vidderna, möta vår historia, hänföras av ljuset, uppleva kulturen, beundra arkitekturen, älska det pittoreska och njuta fullt ut av det kulinariska, är att verkligen leva. ”Se hur månen hänger över Haväng i natt” skrev Ulf Lundell en gång. Jag har inte svårt för att se detta framför mig. Bara att sluta ögonen så är bilden tydlig.

Tror bestämt att jag måste besöka Haväng en natt då fullmånen lyser från en stjärnklar himmel. Jag tar med mig kameran, en gitarr och kanske en flaska rött dit. Slår mig ner hos Uffe och har en sagolik natt med fotografering, samtal om livet och flera av hans vackra visor relaterade till Österlen.

Om du vill se mina bilder från besöket på Haväng klicka här.

One thought on “Haväng

  1. Ping: Tweets that mention Haväng « Jens Rydén -- Topsy.com

Kommentera

