Det går framåt

• En vän är den som vet allt om en och ändå fortfarande tycker om en •

Blir rörd in i själen av de vänliga ord och uppmuntran jag fått på bloggen idag. Tack för att ni finns. Jag fick på förmiddagen ett råd från en vän, ett sätt att försöka tänka. Det hade en väldigt positiv inverkan. Mina demoner som hela natten talat om för mig hur usel jag är fick sig en känga av det sättet att tänka. Jag vågade bekräfta mig själv. Jag gav mig fan på att jag skulle bevisa för mig själv att jag visst då kan något, att jag inte alls är usel. Vet ju om det själv men de där demonerna är ena envist elaka skapelser.

Kände mig missnöjd med de bilder jag tagit tidigare i veckan till Fotosöndag och dagens tema struktur. De är i sig kanske inte dåliga bilder, men jag tyckte att de var för traditionella. Har bestämt mig för att jag vill utmana mig själv med Fotosöndag och tvinga mig att tänka längre. Att skapa något ännu bättre än vad jag initialt tänker på. Detta drivet tillsammans med orden från min vän fick mig att svinga stridsyxan mot demonerna. Fick en bildidé och började leta bland sonens gamla avdankade leksaker om där fanns något som jag kunde använda. Det jag hittade överträffade mina förväntningar. Riggningen i uterummet, som har tonat plasttak, med en ensam blixt och en guldfärgad reflexskärm funkade klockrent efter mina tankar. Färgerna i bilden blev riktigt bra och hela bilden andas struktur på flera olika sätt. I min iver och entusiasm över resultatet skapade jag ännu en bild på samma tema men med ett annat motiv och ändrad ljussättning.

Konstaterade nöjd att jag kan. Ser ni det demondjävlar, jag är fan inte så kass som ni säger. Ni passar på att visa era otäcka trynen när jag är psykiskt försvagad av en jobbig sjukdom. Ni hade kopplat strypgrepp på mig i natt och hade mig i brygga i morse. Jag reste mig som fågel Fenix och svingade min stridsyxa av kreativ energi mot er. Flera av er föll till marken. Förintade, förgjorda måtte ni förbli stoff i resten av mitt liv.

Tack vännen.

Tack alla ni som stöttar och peppar.

Jag kommer tillbaka. Starkare och bättre, det går framåt…

Bilderna som jag tog ser ni här nedanför.

One thought on “Det går framåt

  1. Skönt att höra! Visade dina teckningar för min familj igår, de tycker du är otroligt duktig. Vi gillar kombon vältecknat och humor :). klart du kan! du e grym!

    Kram

Kommentera

