SM-veckan i Malmö 2010 • Bilder från den 16:e

Idag har jag fotograferar kanotpolo och rugby för 7-mannalag. Två helt nya sporter för mig. Kanotpolo fastnade jag rejält för. Såg grymt roligt ut. Vilken action! Kan inte vara för sent att börja med fast att jag är en dubbelfyra. Måste testas, men först ska jag nog lära mig hantera en sån där liten kajak. Placerar en sån på önskelistan. Måste vara perfekt för träning av överkroppen…

Rugby för 7-mannalag var tufft att fotografera med endast ett 200 mm tele, men jag fick använda min fantasi och sen blir ju bilderna pixelmässigt väldigt stora från en 5D Mark II och tillåter rejäl uppförstoring. Men helt klart, om jag ska fotografera sporter som golf, fotboll och rugby då vill det till att jag investerar i ett fast 500 mm. Någon som vill sponsra mig?

Kanotpolo var desto enklare att fotografera med ett 200 mm tele och fick några riktiga höjdarbilder. Hoppas att ni gillar dem och kommentera gärna bilder du gillar eller inte gillar direkt på min Flickr-sida.

Kanotpolo

Rugby

Samtliga bilder från SM-veckan i Malmö 2010

One thought on “SM-veckan i Malmö 2010 • Bilder från den 16:e

  1. Ping: Tidningen Paddling

Kommentera

