Staketet


Canon EOS 5D Mark II • Canon EF 17-40 f/4L USM • 1/320 sek • f/8,0 • ISO 400

Ett hinder
Till synes oöverstigligt
Hotfullt
Kurar ihop mig i min falska trygghet
Ångest
Måste våga
Jag vill
Jag kan
Jag måste
Tid att löpa hela linan ut

Inspirerad av Stellan Karlssons landskapsfotografering i svartvitt har jag bestämt mig för att verkligen ta tag i den biten själv. Jag älskar ju den typen av bilder. Precis som Stellan är jag svag för rena och enkla bilder gärna åt det minimalistiska. Kommer garanterat att spendera flera dagar på Österlen och andra fantastiska platser i Skåne nu under semestern för att fotografera landskap.

På tal om Stellan Karlsson så glöm inte att köpa senaste numret av Camera Natura samt att besöka utställningen av hans bilder på Hylkegården som pågår under hela sommaren.

Vad tycker ni om bilden? Kommentarer ger kärlek.

4 thoughts on “Staketet

  1. Jag tycker om orden. Så utlämnande och innerligt. Bilden är magiskt. Jag tycker så mycket om svart/vitt men använder det sällan själv. När jag satt på jobbet upplevde jag den mörkare. Annan skärm. Tycker mer om den nu.

    Fortsätt så. Ge mig mer svart/vita magiska bilder.

    Kram.

    @Ullie

    • Ullie, vännen, tack. Lovar att jag ska ge dig mer magiska bilder i svartvitt. Tänker ägna stora delar av semestern till att fotografera på olika platser i Skåne som Haväng, Stenshuvud, Kåseberga, Brösarps backar, Ale Stenar, Hovs hallar, Ven, Hallands väderö, m.fl.

      Ska bli något av det också hade jag tänkt. Utställning, bok, försäljning till IKEA, vad som helst. Nu är jag på gång…

Kommentera

