Jag vill ge mig till dig

Stolt, sluten, hemlighetsfull och underbart vacker
Vad döljer du under ditt skal?
Du har duschat
Vattendropparna klamrar sig fortfarande fast på dig
De ser solen, ger ett kort ögonblick en glimt av ditt färgspektrum
Solen värmer
Du blir kärleksfullt varm, en värmebölja i ditt hjärta
Vattendropparna avdunstar fort
Glimten av dina hemligheter försvinner
Vem är du?
Stolta…
Vackra…
Underbara

Så intensiv, passionerad och känslofull
Du ger mig så mycket mer än vad du får tillbaks
Min vackra blomma
Min vän
Jag vill ta in dig i min värme
Du vill vara där du är
Din plats på jorden, i jorden
Du är stark, självständig, sluten
Visa mig ditt inre och jag ska vårda minnet så länge jag lever

Ensam i en värld av andra ensamma
Vem öppnar bladen först
Jag vill smaka bladen på blomman du har fått av Gud
Känna dess doft
Drömma
Leva
Andas

Jag vill ge mig till dig

•••••••••••••••••••••••

Jag har alltid fascinerats av det skrivna ordet. Genom hela mitt liv har jag skrivit mycket. Mitt bästa ämne i skolan var Svenska. Mina sämsta var de jag borde vara bäst på när man studerar till maskiningenjör.

Min blogg har förändrats mycket från att ha varit en ren bilddagbok till att mer innehålla mina kreativa och mer personliga sidor. Det känns helt rätt i hjärtat och jag kommer att fortsätta dela med mig av mina bilder, teckningar och mina ord. Tycker du inte om mina kreativa sidor finns det säkert andra bloggar du kan glädjas med. Jag behöver min blogg för att förverkliga mig själv. Följer du med på min livsresa blir jag glad. Om jag snubblar, tappar fotfästet och blir ledsen, räck mig din hand och hjälp mig upp igen.

[Samtliga fotografier tagna med Canon EOS 5D Mark II och Canon EF 100/2,8L IS USM Macro.]
6 thoughts on “Jag vill ge mig till dig

  1. Tack Carina. Kändes oerhört skönt att skriva poetiskt. Dikt. Tror inte att jag har gjort det sen vi var på Vässarö. Minns du? Vi satt på en klippa ner mot havet och skulle skriva Haiku helt efter vad som kom till oss i stunden.

    Ska försöka att dikta mer till mina bilder. Det ger ett härligt mervärde och jag får vara ännu mer kreativ kring mitt skapande.

    Jättekul att du hittat till min blogg Carina. Du är en människa som jag har ett underbart minne tillsammans med från en fantastisk vecka på Vässarö. Du är en del av mitt liv för alltid.

    • Att få en sån kommentar från dig är så stort att jag blir tårögd. Jag beundrar verkligen ditt sätt att skriva och tycker att du har en rent magiskt behandling av ord. Dina vänliga ord värmer mig djupt in i hjärtat. Tack vännen. Tack!

Kommentera

