Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 15 05 2010

Stolt, sluten, hemlighetsfull och underbart vacker
Vad döljer du under ditt skal?
Du har duschat
Vattendropparna klamrar sig fortfarande fast på dig
De ser solen, ger ett kort ögonblick en glimt av ditt färgspektrum
Solen värmer
Du blir kärleksfullt varm, en värmebölja i ditt hjärta
Vattendropparna avdunstar fort
Glimten av dina hemligheter försvinner
Vem är du?
Stolta…
Vackra…
Underbara

Så intensiv, passionerad och känslofull
Du ger mig så mycket mer än vad du får tillbaks
Min vackra blomma
Min vän
Jag vill ta in dig i min värme
Du vill vara där du är
Din plats på jorden, i jorden
Du är stark, självständig, sluten
Visa mig ditt inre och jag ska vårda minnet så länge jag lever

Ensam i en värld av andra ensamma
Vem öppnar bladen först
Jag vill smaka bladen på blomman du har fått av Gud
Känna dess doft
Drömma
Leva
Andas

Jag vill ge mig till dig

(more…)

Read Full Post »

Kärlek

Jag tittar på din teckning. Du har ritat ett knallrött hjärta.
Ovanför hjärtat har du skrivit ”pappa.”
Varje gång jag tittar på din teckning blir jag rörd till tårar.
Mitt älskade barn, mitt allt, min son.
Be mig att dö för dig och jag gör det utan att tveka.

Jag ser de steg du tar i livet, hur du lär dig nya saker.
När du inte förstår hör jag dig ropa ”pappa.”
Jag vill för alltid vara en del av ditt liv mitt hjärta.
Jag hoppas att du förstår och att du aldrig glömmer.
Utan dig vore jag inget. Inte något.

Jag är din pappa. Jag har givit dig detta liv.
Jag har sett dig födas. Jag har varit vid din sida från ditt första andetag
Det finns inte något i världen som är mer dyrbart för mig än du, min gosse.
Mina känslor för dig är bestående. Huggna i granit.
Jag älskar dig så mycket att det inte finns ord.

Älskade, om livet vill föra in dig och mig på andra vägar.
Andra vägar än den vi vandrar.
Glöm inte, jag älskar dig och gör precis allt för dig.
Om jag inte kan vara vid din sida, känn min närvaro.
I själ och hjärta är vi ett, för alltid. Du och jag.

Jag läser dina ord. Du skriver så fint och berör mig djupt.
Jag vill bara krama dig hela tiden. Vara med dig.
Lära dig och lära av dig.
I barnet kan vi vuxna se sanningen. Det ärliga.
Jag vill för alltid vara ett barn. Vill alltid vara ärlig.

Jag hatar mig själv när jag har höjt min röst åt dig.
Ångrar mig djup när detta har hänt och önskar det ogjort.
Pappa är en känslomänniska med ibland usel självkontroll.
Vi surar en stund men finner varandra snabbt igen.
Det är ju du och jag. Far och son. Kärlek.

Jag älskar dig Oscar, du är allt för mig. Du är mer än så.
Glöm aldrig det oavsett vad som händer.
Våra vägar kan inte skiljas. Vi är ett för evigt.
Jag är stolt över att vara din pappa.
Din kärlek till mig bär mig genom livet.

(more…)

Read Full Post »

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 792 andra följare