Golfbilder

Under helgen arbetade jag som funktionär på säsongspremiären av svenska juniortouren i golf och tävlingen Norberg Open på min hemmaklubb, Örestads GK. Jag var reserv till resultatrapportörer men tävlingsledaren hade i baktanke att jag skulle fotografera tävlingen. Det framkom rätt tydligt då jag dagarna före tävlingen frågade honom om jag skulle ta med kamerautrustning.

Det blev inte mycket jobbat i jämförelse med hur mycket det blev fotograferat. Att fotografera golf och inte ha mer än 200 mm tele att tillgå är en utmaning. Jag fokuserade på att hitta bilder och komma nära utan att störa. Blev en hel del bra bilder tycker jag. På länken nedan ligger i princip alla bilder som överlevde första och andra sorteringen. Många bilder känns därför väldigt lika varandra men anledningen till att alla ligger ute är för att spelarna i tävlingen ska kunna hitta en eller flera bilder på sig själva.

http://www.jprod.se/nbgopn10/

Kommentera gärna. Jag ska även lägga ut en del mer konstnärliga bilder från banan.

Kommentera

