Att skiljas är att dö en smula

I princip slutade en god vän och kollega att jobba på samma företag som mig idag. Jag är glad för hans skull. Måste vara underbart att komma bort från den arbetsmiljö och fullkomligt galna syn på konsulter som råder där vi båda har uppdrag. Dock känner jag ett vemod över att mista Peter som kollega. Vi umgås sen många år i vilket fall, men nu kommer vi inte mer att tillsammans uppleva företagsfester, möten och kick off-resor. Det känns tråkigt. Under de senaste fyra åren har många av de kollegor som liksom mig lämnade Semcon för Create Information, slutat för att gå vidare på andra spännande vägar i livet.

Jag har varit på ett antal anställningsintervjuer och sökt ett ytterligare antal lediga jobb det senaste året, men inte lyckats få de utannonserade tjänsterna. På sätt och vis känns det skönt att jag inte har fått jobben jag har sökt för jag trivs riktigt bra med min nuvarande arbetsgivare. Samtidigt är det deprimerande att jag är kvar i den arbetsmiljö och arbetssituation som jag befinner mig i och som Peter nu tagit sig ur. Måste jag säga upp mig för att komma bort från det jag upplever som rena fängelset?
Ja ja, nu har jag en veckas semester kvar och bryr mig inte ett jävla dugg om arbete för tillfället. Nästa vecka ska jag njuta av att ha lite tid helt för mig själv. Hoppas att det inte blir ett ihållande regn så att jag kan spendera dagarna på golfbanan. Annars får jag spela gitarr och sjunga för grannskapet nu när jag inte har några projekt igång längre här hemma. Jag ska så småningom bygga en träaltan och ett trädgårdsland på baksidan, en carport samt göra om hela framsidan. Men nu tänker jag njuta av att tvättstugan är klar och att den blev bra.
Sen har jag en bröllopsfotografering att se fram emot den 23 augusti samt någon kväll i veckan innan denna lördag. Det blir mitt första uppdrag som bröllopsfotograf och det känns utmanande och spännande.
080808 – en turdag för kineserna tydligen, en otursdag för Create Information. Jag önskar dock Peter all lycka på nya jobbet. 
3 thoughts on “Att skiljas är att dö en smula

  1. Tackar för lyckönskningarna. Ska bli kul att pröva något nytt trots att det känns lite vemodigt att lämna alla trevliga kollegor bakom sig.Men va f-n, vi får ju fortsätta att träffas utanför arbetet!Du får väl ta tag i det där med jobbsökandet och kanske tänka lite utanför boxen för att hitta något som verkligen kan bli en utmaning.

  2. Det är lite skumt, men då jag är som mest kreativ på jobbsökarfronten eller starta eget idéer, är när jag är ledig eller har semester. Och då vill man ju vara ledig.Kul med bröllopsfotografering 🙂 Ett koncept jag testat och uppskattas är dokumentärbröllopsfoto på DVD. Som de kan kopiera och skicka som tack till alla som var med. Här finns de jag gjort aom lågupplöst om du vill kika. http://www.pox.se/album/video.phpLycka till hur som helst!

  3. Jag försöker tänka utanför boxen Peter, men det är svårt när jag har hållit på med tekniska publikationer sen senare halvan av 1980-talet.Anledningarna till att jag, ja all vi tre, tycker om dig och Cissi, ja garanterat även barnet som får se världens ljus vilken dag som helst, sitter knappast i att du är anställd på CIM.Tack för tipset Pierre. Jag har tänkt tanken och förmodligen kommer jag att ge brudparet en DVD med ett bildspel. Snygga bildspel du har gjort.

Kommentera

