Vårt sjuka samhällssystem


Idag köpte jag ett par nya inlines. Skulle köpa nya hjul och kullager till mina gamla men det visade sig att jag för 150 kronor mer kunde köpa ett par sprillans nya. Det var visserligen halva priset men samtidigt är det helt absurt att en uppsättning hjul och kullager – slitdelarna – ska kosta drygt tusen kronor. Löjlig prissättning och ett bevis för det sjuka i ett konsumtionssamhälle. Nu rullar jag ännu bättre än tidigare för det positiva i det hela är att utvecklingen har tagit många långa kliv framåt sen jag köpte mina gamla inlines 1995. Rollin’, rollin’, rollin’, Rawhide.
2 thoughts on “Vårt sjuka samhällssystem

  1. Så har det alltid varit med inlines. Köp ett par för 800-1000kr, köp nya hjul och kullager för minst lika mycket. Visar väl på att den ingående kvalitén på hjul och kullager kanske kunde varit bättre.

  2. Njae, det är nog en gammal sanning om man pratar om lite bättre inlines. Mina nya Rollerblade har 90 mm 84A hjul och ABEC 9 kullager, så att det skulle vara dåliga slitdelar på dem från början stämmer inte. Vidare har de en aluminiumskena fräst ur ett solit stycke.

Kommentera

