Ryktet går och jag hoppas

Gizmodo uppger att säkra källor har avslöjat att Apple kommer lansera iPhone med 3G på Worldwide Developer Conference (WWDC) den 9 till 13 juni i San Francisco. Den nya modellen kommer dessutom börja säljas världen över direkt.
D
Enligt de säkra källorna uppger Gizmodo att lanseringen av iPhone 3G är spikad till WWDC och Steve Jobs öppningsanförande den 9:e juni.Men inte nog med det, enligt uppgift kommer den nya modellen att finnas till försäljning internationellt redan direkt efter lanseringen, istället för senare under året som många spekulerat kring tidigare. Exempelvis sägs den spanska lanseringen ske vid öppnandet av en ny stor Telefonica-butik i Madrid den 18:e juni.
D
Den 9:e juni sitter jag med andra ord bänkad och väntar på den streamade sändningen från San Francisco. Whisky och god choklad måste införskaffas. Här ska det njutas fullt ut!
D
Prissättningen på telefonen kommer inte heller längre vara fast bestämd av Apple, utan man kommer låta de olika operatörerna subventionera den och sälja den med olika slags abonnemang.
D
Jag blev alldeles sprallig av iver och lycka när jag läste detta rykte på MacWorlds hemsida. Den 9:e juni är ju hur snart som helst. Jag har nu väldigt lätt att förlåta alt klödd med mitt nuvarande abonnemang och ser med förtjusning fram emot WWDC och att det kanske släpps en iPhone 3G med alla de finesser som saknades i den första versionen av telefonen. Hoppas att Telenor tar in iPhone 3G i sitt sortiment och att man kan köpa den till ett subventionerat pris även med det företagsabonnemanget som jag har.
D
För den intresserade kan följande länkar vara intressanta att bevaka:
Kommentera

