Här ska jag sitta


Jag undrar om personen som har planerat den här flytten är född dum eller har tagit lektioner för att nå denna nivå av dumhet. Vi flyttade till en lokal där hantverkare höll på att montera bord och dylikt. Inte någon av de trådlösa telefoner som de flesta av oss har fungerade. Droppen var då nätverksuttaget vid min plats inte var aktiverat. Hur vill de nu att jag ska kunna jobba? Vi får inte arbeta med filer lokalt på datorn utan ska jobba mot en server. Det ställer jag givetvis upp på, men då får någon se till att jag kan komma åt nätverket.

Det var bara till att packa ihop och gå hem. Och när man går hem måste man gå försiktigt så att man inte stör för mycket. Golvet är stenhårt och absorberar inte något ljud alls, tvärtom det fungerar som en slags trumma. Flyttgubbarna barrikaderade den ingång vi ska använda för att bära in mer möbler. Jag gick till den andra ingången och möttes av en lapp ”Golvet är nybonat, vänligen respektera detta och välj en annan ingång.” Fantastiskt välplanerat som sagt.

Suck. Detta kommer att bli ett rent helvete…
2 thoughts on “Här ska jag sitta

  1. Njut av den sköna vårsolen istället för att bli upprörd! Kan de inte se till att du kan jobba kan de ju inte kräva att du ska vara där! Våren är här!

  2. Ja, nu har vi vår i luften flickor. Var har ni er?Det är svårt att inte bli upprörd. Arbetsmiljön är vedervärdig för en hörselskadad. Jag har sagt till dem att jag inte kan prestera ett bra jobb i ett öppet kontorslandskap, men de är helt ointresserade av att höra det. De sträckte sig så långt att jag fick välja var i rummet jag ville sitta. Så här i efterhand borde jag ha pekat på en av toaletterna för de delas inte av tjugo personer.

Kommentera

