En lektion i spanska


Oscar har under hela helgen haft sanslöst roligt åt en spansk ordförväxling. Marie-Louise har bott i Spanien under en period i sitt liv och fick agera språklärare åt Oscar som ville ge mig några fraser som jag kan använda i Barcelona.
D
Han lärde mig efter många tappra försök och turer tillbaks till mamma för att själv komma ihåg orden, att jag skulle säga ”Una cava por favor.” Sen kom Marie-Louise på att cava var väldigt likt vaca som inte alls betyder en god champagne utan istället betyder kossa.
D
Triumferande och under stora skratt ångrade Oscar sin nyligen utlärda fras och ville att jag istället skulle säga ”Una vaca por favor” och då skulle jag höra ett muuuu bakom ryggen när servitören kom tillbaks med min beställning.
D
Jag tror inte att jag kommer att ta risken. Om jag skulle göra det kanske det kan bli som i bilden. Knappast törstsläckande eller hur.
One thought on “En lektion i spanska

Kommentera

