Fy fan…


Ja, egentligen säger bilden allt vad jag tycker gällande den hemska händelsen i Stjärnsund.
D
Skattemedel behövs till så mycket annat än att hålla samhällsfientliga individer inlåsta. Läste att Leif Silbersky utsetts till försvarare. Varför ska en barnamördare ha en försvarare? Han har ju redan erkänt. Två mord dessutom. Leif Silbersky förresten, måste vara typ den dyraste advokatlösningen man kan göra i Sverige. Sjukt slöseri med skattemedel.

Jag kokar av vrede när jag tänker på det sjuka svinet som nu sitter häktad och har erkänt. Usch och tvi, jag förmår inte få fram mer än två ord:

Fy fan…

4 thoughts on “Fy fan…

  1. Jensa, jag kan bara hålla med dig. En kaliber 50 mitt i pannbenet! Så har vi sparat en massa skattepengar, plus att den jäveln inte kommer ut efter ett par års så kallad psykvård och kan få ett nytt flip och ha ihjäl fler barn……. Föresten blir jag så föbannad att jag tycker han ska skinnflås och stenas innan han skjuts!! 🙂

  2. Bara en riktigt sjuk person kan begå så här hemska brott och han bör därmed dömas därefter. Det är mycket hemskt att svenska systemet släpper igenom honom igen och igen och att han trots sin digra brottsbakgrund får gå fri och fortsätta att begå brott. Det är snarare de som begått tjänstefel och gett honom chansen att begå brott som borde ha ett väldigt dåligt samvete just nu och fundera på vad de sysslar med. Varför har man inte stoppat honom innan det gick så här långt med tanke på hur många som har varit utsatta för honom de senaste åren? Dödsstraff löser ingenting…det är bara ett dåligt hämndförsök.

  3. Nej, dödsstraff löser ingenting det är jag väl medveten om. Säg det det Englas familj.Min spontana reaktion då min lillebror omkom i en mc-olycka orsakad av en gammal man som gjorde en otillåten vänstersväng på en 90-väg, var att mannen också måste dö. Det fanns inget annat. Den gamle mannen hade genom att bryta mot lagen dödad min bror. Efter flera år kom jag dock till insikt att det var en grym olyckshändelse och la ner mina planer. Om Engla var mitt barn kan jag lova dig att jag hade haft väldigt svårt att orka leva vidare med vetskapen om att han som mördade mitt barn får lov att leva.Jag är dock inte generellt för dödsstraff men fall likt detta är för mig typexempel på att dödsstraff hade kunnat tillämpats utan risken att oskyldiga drabbas. Mannen i fråga har erkänt och det finns inte några som helst tvivel. Visst, han är psykiskt sjuk men precis som du själv skriver ser vi ju hur bra vårt samhälle kan hantera den typen av människor.Det jag i första hand reagerar emot är att den här mannen kommer att kosta oss skattebetalare enorma summor som behövs till bra mycket vettigare samhällskostnader. Ett exempel är att de prognoser som nu ligger för Oscars grundskoleklass säger att de blir 34 elever på en lärare. Man är medveten om att skolan behöver byggas ut, men saknar pengar för att kunna göra det. Hur många sekunder får läraren på sig att kunna ägna sig åt varje individ under en lektionstimme?Ett annat exempel är vår sjukvård. Patienter tvingas ligga i korridorer. Kön till t.ex höftledstransplantationer är oacceptabelt lång.Hur mycket är vi beredda att offra för att även ta hand om de som är förtappade?Vad är mest fel att avrätta en människa eller att ge 34 människor en sämre chans att utvecklas till de goda medborgare vi vill ha?

Kommentera

