Vår kommande arbetsplats


Ett antal baracker i rad, jag tror att det är åtta stycken, med helt öppen planlösning. Finns inte en chans att jag kan jobba effektivt i en sån miljö. Det finns tillfälle då det känns extra jobbigt att vara hörselskadad. Detta är ett av dem.
d
Å andra sidan, det är bara ett jobb och om de inte vill att jag ska vara effektiv och kunna tillföra så mycket är det deras val. Jag har informerat dem om mitt handikapp och om de konsekvenser som jag får brottas med genom att sitta i öppna kontorslandskap. De ser alltid ut som om de lyssnar vilket alla gör när man berättar att man är handikappad, det är väl besvärligt att prata om sånt för icke funktionshindrade antar jag, men jag har hittills aldrig varit med om att mina ansträngningar till förståelse ger ett faktiskt resultat. ”Vi har placerat dig här i en hörna, det kan ju inte vara så störande” är en vanlig fras jag tvingas höra. Nej, det är kanske inte fullt så påfrestande som att sitta mitt i ett öppet kontorslandskap, dock sitter jag i ett öppet kontorslandskap trots allt.
D
I början av maj går flyttlasset. Även om jag inte ser fram emot den är flytten ofrånkomlig och jag får försöka att gilla läget. Det blir till att tillbringa arbetsdagarna med iPod så att jag kan isolera mig från alla ljud som ständigt hörs i ett öppet kontorslandskap. Ett annat alternativ som jag kommer att utnyttja till max är möjligheten att jobba hemifrån. Är dock säker på att det inte uppskattas om jag bara är på plats någon dag i veckan.
D
3FÖL!
Kommentera

