Fy fan va jag är bra, för jag har tagit studenten…

Idag fick jag besked från lärarteamet i kursen Digital bildbehandling 7,5 p på Högskolan för Lärande och Kommunikation i Jönköping att min examensuppgift har fått godkänt. De öppnade samtidigt upp möjligheten för mig att göra den slutgiltiga kursutvärderingen vilken jag gjorde omedelbart.

Nu har jag således plockat mina första akademiska poäng i livet. Att de är relaterade till Photoshop glädjer mitt hjärta oerhört mycket.

Hmmm, vad är det nu de däringa studenterna gör när de har avslutat en kurs eller skrivit en tenta? Får väl ta på min gamla sletna och färgklicksglada verkstadsoverall från tiden på Volvo, slita muttern av en flaska sprit och ge mig in i ett saligt studentrus.

Jens Rydén Photoshopakademiker, smaka på den du!

9 thoughts on “Fy fan va jag är bra, för jag har tagit studenten…

  1. Tackar, tackar. Ja, det kanske vi gör. Man vet aldrig.Efter att ha tittat på din hemsida kan jag konstatera att du skulle kunna jobba för samma företag som mig – Create Information AB – så om du är sugen på ett nytt jobb någon gång i framtiden, tveka inte att skicka ett mail. Vi har idag kontor för renodlad teknikinformationsverksamhet i Malmö och Stockholm.

  2. Någon som är ute efter lite värvningspengar verkar det som….Grattis till dina första högskolepoäng, en annan vågar ju knappt tala om hur många jag har.Lägenheten är klar o ska ut till försäljning, såååå skönt.

Kommentera

