Månadsrapport

Jaha, då var det dags för mätning och vägning igen. YES! Det har gått på rätt håll. Ett delmål är nu väldigt nära – jag kommer med den inslagna takten att gå ner i tvåsiffrig vikt inom två veckor.
Midjemåttet minskar stadigt. Den första månadens hela sju centimeters minskning var jag inte i närheten av den andra månaden. Det hade jag aldrig trott heller. Min andra månad på den inslagna hälsosammare vägen minskade mitt midjemått med två centimeter. Ser jag minskningen av midjemåttet under de två månader jag har vandrat längs den nyfunna stigen är jag riktigt stolt över mig själv. Nio centimeter är mycket. Nästan tre hål i min livrem…

Motionen är den bit i vilken jag har svårast att få till en kontinuitet. Styrketräningen på vibrationsplattan håller jag igång bra med två pass i veckan. Konditionsträningen är det sämre med.
Min sen yngre tonåren disciplinerade inställning till träning fins någonstans inom mig. Jag behöver bara hitta rätt väg till dess gömmor. Under julledigheten var jag inställd på att konditionsträna, men dessa planer grusades helt på grund av den förkylning som min ena svåger gav mig i julklapp. Tack Leif… 😉

Under denna vecka har jag lovat mig själv att genomföra två konditionspass. Ska börja med en halvtimmes joggingrunda imorgon.

Heja mig själv!

Kommentera

