Wohoo, jag har vunnit på lotteri

Sällan eller aldrig vinner jag på ett lotteri, men nu har det hänt. I förra veckan fick jag tips om siten Hiphop-tomtar och en underhållande musikvideo på denna. Givetvis kollade jag in musikvideon. En annorlunda sak med en massa knallgula tomtar i huvudrollen. Musiken var en ny låt med Petter. Schysst faktiskt. På siten kunde man fylla i ett formulär och delta i en daglig utlottning av några signerade exemplar av Petters nya album. Jag fyllde i, mest för skojs skull. Hade inte en tanke på att vinna.

Idag på morgonen låg det ett e-brev i inkorgen från hiphoptomtar med rubriken ”Du vann Petters skiva.” Jag slet upp brevet – ja, det var ju så man skrev fram till för tio år sen när man ville beskriva hur ivrig man var att få läsa ett tillsänt brev – och läste följande:

**************************************

Tjena,
Tack för att du gick in och gav ett skönt tips till din eller dina polare på www.hiphoptomtar.se.

Du är nu lycklig ägare av Petters nya platta Goddamnit, signerad dessutom! Vi på Parlino skickar skivan till dig på posten så snart vi kan. Duborde ha den i brevlådan inom 10 dagar.

Fortsätt vara schysst emot dina polare och tipsa vidare, vi fortsätteratt lotta ut en per timme, dygnet runt, hela tiden. Sista plattan ryker den 24:e november. Du tipsar på:

www.hiphoptomtar.se

Fresh/Parlino

**************************************

Goddamnit får stå bredvid mitt signerade exemplar av Timbuktus platta Oberoendeframkallande.

För att vinna plattan skulle man ange ett coolt ämne i ämnesraden. Jag skrev ”Ge mig en platta God damn it!” och det funkade ju…

Kommentera

