Nya Jens – Rapport efter första månaden

Ja, då har det gått en månad sen jag tog tag i mig själv och hejdade det kroppsliga förfallet. Det har inte varit speciellt svårt eller jobbbigt. Har haft några dagar då jag verkligen känt näringsbrist men det beror absolut på okunskap i näringslära. Jag har helt enkelt ätit helt fel mat vid dessa tillfällen.

Jag satte ett långsiktigt mål när jag definierade vad jag ville uppnå. Runt 25 till 30 kg lättare i mitten av sommaren, den 10 juli för att vara exakt, räknat från dagen då jag började den 13 november. Det innebär ett drygt kilo i veckan och känns realistiskt.

Dagens mät- och vägningsprocess visade de glädjande beskeden att mitt midjemått har efter första månaden minskat med hela 7 cm och min vikt med 4,2 kg.

Ett fyrfaldigt leve för mig, jag leve HURRA, HURRA, HURRA, HURRAAA.

Ge mig en fanfar, blås i trollflöjten!

4 thoughts on “Nya Jens – Rapport efter första månaden

  1. Tack. På en månad tog jag bort dubbelt upp mot vad den där onda jävla chokladfonduen gav… ;-)Njutningen som chokladfonduen gav försvinner dock aldrig.

Kommentera

