Jag har funnit en väg

Även idag kände jag samma ångest och depression över att överhuvudtaget behöva lämna sängen. Jag tänkte ett tag sjukanmäla mig för att mina arbetskamrater inte ska behöva utsättas för min mörka sida. Ungefär samtidigt som jag tänkte den tanken kom jag på att vi hade ett viktigt möte på eftermiddagen. Om jag hade stanat hemma hade jag försatt mina arbetskamrater i knipa. Det hade inte varit rätt och jag slog bort tankarna på att sjukanmäla mig. Ångesten blev inte direkt mindre då jag hade fattat beslutet. Jag kände mig obekväm inför ankomsten till jobbet.

Nåja, innan jobbet skulle jag göra något annat och det visade sig vara helt rätt melodi.

Klockan 07.30 körde jag ett hårt styrketräningspass på vibrationsplatta. Grymt jobbigt när inte kroppen vaknat ordentligt. Musklerna skrek och svetten sprutade då jag tre kvart senare var hemma igen. Duschade och svepte en liter vatten.

Under de få minuter då jag klädde på mig kände jag att jag fylldes av positivism. Kroppen kändes lätt. Hjärnan klar. Tröttheten var som bortblåst. Det var en så jääävla skön känsla efter tre psykiskt tunga dagar. Jag fann en väg och den stavas t-r-ä-n-i-n-g.

När jag kom till jobbet kände jag mig inte alls obekväm. Jag kände mig mest lite skamsen för att jag varit så nere de senaste dagarna och tvingat mina arbetskamrater stå ut med att ha Dart Vader i rummet.

Nu när jag vet att jag kan ta mig ur den typen av depression känns allt mer hoppfullt. På lördag ska jag planera maten till julafton här hemma och det ska bli jätteroligt att ordna en fest för de som kommer.

Måste hitta en tomte också. Någon frivillig? Du kommer att bli bjuden på min egenkryddade julsnaps. Röd och fin är den och jag har tre helrör så det lär räcka och bli över.

Läste i tidningen att man kan finna en del tjänster som t.ex jultomtning på siten http://www.grannar.se/. Får ta och söka genom den i jakt på den gode röde.

2 thoughts on “Jag har funnit en väg

  1. Jens, trots att du känner dig deppig så inspirerer du din omgivning med din blogg…. Alex kom precis förbi o frågade om vi inte skulle ta oss till gymmet någon dag för ett vibrationspass. Går vi dig är det tack vare dig! Stor kram på dig från den onda räkan

  2. Jag har vibbat i snart fyra veckor och är imponerad av resultatet. Mitt psykiska tillstånd är jag säker på kommer att stabilisera sig på en normal nivå när jag är tillbaks i gammal fin form. Nu ska kroppen tuktas. Dryga 30 kilo ska bort, muskler väckas till liv och formas samt konditionen återställas till bra och hög nivå. Jobba på himmelsblå.Tack för de vänliga orden ditt elaka jävla skaldjur… 😉

Kommentera

