Hur är det?

Idag hade vi som några av bilderna från tidigare idag visar, en jullunch med jobbet. Av några olika personer fick jag den så vanliga hälsningsfrasen ”Hur är det?”. Samtliga svarade jag att det inte är så bra, att jag känner mig trött, omotiverad och allmänt nere. Två av personerna kunde inte ta det svaret för vad jag sa, de verkade ta det för ett ironiskt skämt. Vissa människor har en förmåga att konstant svänga sig med ironi. Ibland vet man fan inte om det de säger är ett skämt eller om de menar allvar.

Att bli tolkad som om jag ironiserar kändes knepigt. Hallå, jag menar vad jag säger. Är det inte tillåtet att må dåligt i vårt samhälle?

Vi svenskar är knasiga att förstå sig på…

One thought on “Hur är det?

Kommentera

