Då var jag avtentad

Min gode vän och tillika kursare i Digital Bildbehandling 7,5 p, Peter berättade att han igår hade gjort sluttentan på högskoleutbildningen. Det hade tagit honom några minuter att gå genom de tio kryssfrågorna.
På förmiddagsfikan var jag bara tvungen att testa. Eftersom man får lov att tenta om ifall man misslyckas att ha nio rätt av tio möjliga var det lika bra att ta tjuren vid hornen. Det lilla pirret i magen som jag trots allt kände då jag knappade mig fram till tentamen var nog mer relaterat till att det gått runt 20 år sedan jag senast skrev ett prov än till tentamens innehåll.
Första frågan fick jag tänka efter en stund på och söka upp informationen till innan jag placerade mitt svarskryss. Frågan löd ”Vilken är komplementfärgen till blå?” och som ni alla vet är ju svaret gul.
Då återstår bara de två sista inlämningsuppgifterna sen ska jag räkna hem mitt livs första högskolepoäng. Hurra för mig!
One thought on “Då var jag avtentad

Kommentera

