Tung men produktiv måndag

När jag vaknade idag regnade det på fönstret. Duntäcket var ofattbart skönt. En sån där morgon då man bara vill dra duntäcket upp till näsan och somna om.

Jag kom dock upp efter några minuters morgonmys med Oscar som kom in i sängen för att få upp mig. Det gick förvånande smärtfritt.

När jag kom till jobbet kände jag en stor inspiration att producera manualsidor. Var denna inspiration kom ifrån förblir en gåta – det hände inte något konstigt vare sig hemma eller på vägen till jobbet.

Trots regnet som bara fortsatte och fortsatte falla, samt en himmel som hade ramlat ner över oss kom jag omedelbart igång med mitt arbete och har fram till kaffepausen nu, producerat ett stort antal sidor. Det var ett tag sen jobbet gick så friktionsfritt och produktivt. Hoppas att känslan håller i sig.

På det igen!

Kommentera

