Det suger

Jag var absolut sämst i att spela laserdome igår. Min förkylning spelar säkert en stor roll. Jag orkade helt enkelt inte med att springa omkring i halvdunklet. Detta till trots tyckte jag att det var riktigt roligt. Absolut en av de roligare aktiviteterna vi haft med jobbet.

En sak som dock gör mig ledsen är när folk ironiserar över vad jag eller andra också för den delen, presterar eller inte lyckas prestera. Jag gjorde mitt bästa i spelet och hade inte kunnat göra det annorlunda. Få egenheter hos människor gör mig lika illa till mods som mobbning. Det är så in i helvetes genomruttet att mobba en annan människa oavsett anledning.

Det sårar mig djupt när en människa jag verkligen tycker mycket om, visar upp denna sida av sin personlighet. Jag hoppas och tror innerst inne att orden som sades inte var lika illa menade som de var sagda.

Ord och beteende kan göra riktigt ont och såra djupt. Det suger verkligen att utsättas för sarkasmer och sårande ironi. Hoppas verkligen att jag slipper göra det på en så nedlåtande nivå i framtiden.

********************

Andra saker som suger just nu är:

  • att skärmen på min mobiltelefon är repad av sina egna knappar. Förmodligen en felkonstruktion, men det åtgärdar ju inte skadan…
  • att jag känner en så oerhörd tristess av att vara på jobbet.
  • att fläktarna i min PC låter så mycket att man av ljudet blir helt matt i huvudet av att bildbehandla i några timmar.
  • att vi aldrig kan skrapa fram några hundra papp på en Triss eller ha tur i Lotto.
  • att dagarna blir kortare och kortare. Jag behöver ljus!
  • att jag ännu inte lyckats hitta en lakritskola i godisburkarna på jobbet…
  • kaffet i Jedes automater…

********************

Jag måste få tacka Youtube.
Utan den siten hade vissa dagar varit jobbiga…

Kommentera

