Första jobbet i jProd avklarat

Jabbadabbadoooo!
Tidigare ikväll avslutade jag mitt första jobb i företagets regi. Det var fantastiskt kul att få göra ett jobb där en beställare hade talat om för mig vilken typ av bilder som jag skulle ta d.v.s vad som skulle förmedlas. Utmanande och oerhört lärorikt. Jobbet bestod i produktfotografering för illustrationer till en tidningsartikel. Nu måste jag köpa en fisketidning. Blir den första tidningen i den genren som jag köper hittills i livet.

Sitter nu och njuter av ett glas Pecan Stream Shiraz Mourvèdre 2005 för att fira mitt första jobb. Genom det i min smak fantastiska vinet Basilisk har jag fått mersmak för druvan mourvèdre. Den är inte helt vanlig i konungariket Sverige, men jag hoppas innerligt att Basilisk eriksgata via landets Systembolag till alla vinälskare, gör att vi får fler viner baserade på denna druva hit.

Det sydafrikanska Pecan Stream tycker jag inte når riktigt samma höjder som det australienska Basilisk. Pecan Stream har en mer ungdomlig karaktär. Visserligen lite spännande smaker av bl.a peppar och tobak, men till skillnad från Basilisk hör jag inte någon änglakör när jag njuter av Pecan Stream.

In vino veritas

Kommentera

