Det blev bara en vecka i gymnastiksalen

Sitter här och det är fredag.

Det är precis en vecka sen vi flyttade in i det gymnastiksalsliknande rummet. Tack och lov kommer vi inte att sitta kvar där. Igår kom det glädjande beskedet att vi ska byta rum. Nu ska vi tre teknikinformatörer in i ett rum med fyra arbetsplatser. Där sitter redan en person men det verkar inte helt självklart att han ska sitta kvar där. Tetra Pak är ju glada för omorganisering och omflyttning av personal så det ryktet kan mycket väl ha substans av sanningshalt i sig. Vi lär få se.

Det ska bli skönt att lämna gymnastiksalen. Den här veckan har varit en riktig plåga. Tack och lov har vi ynnesten att kunna arbete hemifrån eller varifrån vi så önskar. Det har jag utnyttjat denna veckan. En dag var jag bara inom ett par timmar och kopierade filer till den bärbara datorn innan jag begav mig hemåt och spelade F.E.A.R… Nej förlåt, och arbetade vidare flitigt ska det ju självklart vara.

På måndag kommer vår kollega tillbaks från skidsemester. Då ska vi packa ihop våra pinaler och byta rum. Sen får vi väl fira det hela med en runda golf… Nej förlåt, med att jobba hemifrån menar jag så klart.

Nu ska jag fira att tiden i gymnastiksalen är över.

Skål!

Kommentera

