Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 01 06 2011

En medlem i MTC skickade en förfrågan sent i eftermiddags om några hade lust att hänga med på en runda MTB i skogarna utanför Genarp. Självklart! Jag hängde på. Vi blev fyra stycken som gav oss ut med startpunkt från Genarp Idrottsplats.

Idag ramlade jag 3-4 gånger och i alla fallen utom ett på grund av att jag inte kom loss med fötterna. Efter den fjärde omkullkörningen tog jag fram verktyg och lossade fjäderspänningen i mina pedaler ännu mer. Riktigt mycket mer. Därefter kom jag loss ordentligt. Islutet av rundan kom vi till något son kallas Slottsparken och i denna till den här enorma rhododendronbusken. Imponerande!

Lite fakta om turen

  • Vi klättrade totalt 775 meter.
  • Som snabbast körde jag i 40,4 km/h.
  • Rundan kan du studera här om du vill.

Read Full Post »

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 792 andra följare