Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 07 05 2011

Idag var vi ett stort gäng som samlades på parkeringen vid Genarps Idrottsplats. Några till som var gröna vilket gladde mig. Fantastiskt kul att träna tillsammans med så många andra även om terrängcykling inte ger någon fördel cykelmässigt om man är fler. Funkar inte att ligga på rulle som man gör vid landsvägscykling. Men det är socialt och det finns hjälp om något skulle hända. Hundralappen som årsavgiften är för Malmö Terrängcyklister är absolut en av de bäst investerade hundralapparna jag har gjort i livet.

Skogarna på Romeleåsen runt Genarp var helt ny bekantskap för mig. Rundan bestod  inte av lika många tekniska partier som rundan med utgångspunkt från Skabersjö gör. Jag vågade på ett helt annat sätt att hålla upp blicken och kunde där med cykla snabbare och smidigare. Växlingen satt också den betydligt bättre som följd av att jag tittade längre framför mig. Människan är fantastisk och jag märkte att stenar och rötter som blicken observerat smidigt parerades utan att jag behövde stirra ner precis framför framhjulet. Totalt sett klättrade vi 828 höjdmeter och som snabbast var jag uppe i strax över 35 km/h.

Rundan kan du se här men överföringen från min Garmin Forerunner 305 till Funbeat funkade inte helt klockrent – hö hö hö – gällande positioneringen med GPS. Avslutningen på rundan ser inte alls så autobahn-lik i Garmin Training Center.

Nästa lördag blir det cykling på Hallandsåsen. Härligt!

Bilder från herr ordförande:

Read Full Post »

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 792 andra följare