Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 21 09 2010

Där jag härskar

Sitter vid min dator. Tankarna flyger bort. Är självklart påverkad av valresultatet. Jag avskyr det sätt som Sverigedemokraterna ser på människor som inte är födda i Sverige. Tycker det är ett väldigt hemskt sätt att tänka. Nu har dock 5,7% av landets befolkning röstat in dem i vår Riksdag. Beklagligt, men ett av de pris vi tvingas betala för att ha en öppen demokrati där folk får tycka som de vill. Nu får resterande del av befolkningen som bryr sig, de som struntar i att rösta bryr sig inte, se till att ta diskussionen med Sverigedemokraterna. Det är fel att bemöta dessa människor med hat och utestängning, det spelar dem bara i handen. De har kört hela sin valrörelse baserad på offermentalitet och tyvärr ger det gehör hos en hel del människor. Nu börjar kampen mot en ideologi som en absolut majoritet av landets befolkning vänder sig starkt emot. Nu tar vi diskussionen och agerar inte som språkrören i Miljöpartiet och föreslår ignorans och att man ska samtala OM Sverigedemokraterna inte MED dem. Jag tror inte att det är rätt melodi. Rätt melodi just nu Miljöpartiet, vore att sträcka ut en hand till Alliansen.

I min egna lilla värld här vid datorn kan jag dock  själv bestämma över sakers natur, så därför gör jag som följer nu.

  1. Skapar en ny mapp.
  2. Döper mappen till ”Sverigedemokraterna från Riksdagen.”
  3. Högeklickar och väljer Ta bort mappen.
  4. Datorn frågar Vill du ta bort Sverigedemokraterna från Riksdagen permanent?
  5. Klickar på knappen Ja.
  6. Sörplar lite mer kaffe och ler nöjt.

It’s good to be the King!

OBS! Klicka för helvete inte på knappen Nej. Inget fumlande där i din egna lilla värld också. Gör om, gör rätt!

Read Full Post »

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 792 andra följare