Delikatesser från Italien

Har provat en av de absolut och i särklass bästa olivoljor jag någonsin har smakat, Don Ninos olivolja från Sicilien. Olivoljan är från första pressningen av handplockade och för hand tvättade oliver uppvuxna vid Etnas fot. Den har en rund fin, lite fruktig och frisk smak. Jag provade direkt på tesked samt på ljust bröd med lite flingsalt. Inte tillstymmelse till besk och skarp smak eller doft. En helt fantastisk olivolja som bara smälter i munnen. Om du gillar olivolja och i synnerhet riktigt god olivolja måste du prova Don Ninos olivolja från butik Citronodlingen på Sicilien.

Jag har även njutit av andra delikatesser från butik Citronodlingen till exempel helt bedårande mandelkakor. Inte de du kanske tänker på med smak av Amaretto, nej kakor gjorda av mald mandel. Mald med en enorm portion siciliansk kärlek och gräddade till perfektion. När jag njuter av dessa klassiska sicilianska mandelkakor tillsammans med en god espresso sjunger mina smaklökar lovsånger. Jag älskar Italien och italiensk matkultur och att kunna handla hem en pytteliten del av det landets kulinariska skatt är en ynnest.

Butik Citronodlingen drivs av svenska Helena som bor med sin man på en citronodling. Du som gillar matlagning och delikatesser från Italien ska absolut handla från butik Citronodlingen. Butiken erbjuder även andra saker än delikatesser. En riktig bonus med att handla från butik Citronodlingen är den snabba leveranstiden. Den salivtsunami som ett besök i webbutiken har skapat i din mun kommer du att kunna stilla snabbare än du anar. Du har inget att förlora. Livet är för kort för att du ska använda dålig olivolja och inte unna dig att njuta av delikatesser från Italien även när du inte är på besök i landet. Stöd butikens verksamhet så att den aldrig kan upphöra att förse oss med ljuvliga smaker från Medelhavet.

Butik Citronodlingen ti amo.