En stor dag

Min son är född den 22 juli 2003, 16.52. En obeskrivbart stor händelse. Hans första timmar i livet svävade dock i lite ovisshet. Nej inte något allvarligt trots att han är en knapp månad för tidigt född. Ovissheten grundade sig i att Malmö FF:s kansli på den tiden stängde 16.30. Jag hade inte möjligheten att låta den himmelsblå MFF-familjen omfamna honom förrän 07.30 dagen efter. Från 07.31 den 23 juli 2003 är han medlem i Malmö FF. En i tryggheten hos moderklubben.
Idag är en annan stor dag. Min son besöker vår nya Stadion för första gången. Jag har lämnat min stol på ”Sjungande sittplats” och köpt sittplatser till oss på ena långsidans övre etage. Vi har gått runt i hela Stadion och tittat. Oscar tycker att det är helt grymt, om jag ska välja hans ordalag att beskriva det hela.

Dagens match slutade efter första halvlek. Domaren valde att bedöma planen som ospelbar och hela matchen ska spelas om imorgon. Trots en full halvlek spelad med exakt samma villkor för båda lagen ska alltså matchen spelas om från start och aktuell ställning strykas. Ibland undrar jag hur de har tänkt på förbundet gällande en del regler.

4 thoughts on “En stor dag

  1. Hihi du påminer lite om min arbetskolega. När han ska säga hur gamla hans barn är, börjar han mummla ”vänta nu,fotbollsVM, spanien mot…” :)

Kommentera

