Skärpning Jens, börja skriva nu då…

Jag skäms. Vad är meningen med att ha en blogg om man inte ser till att underhålla den? Hmmm. Nada. Nu har det gått en på tok för lång tid sen jag senast skrev något eller publicerade en bild. Kan inte annat än att be om ursäkt till mina trogna läsare. Förlåt, båda två. Nu har jag dock bestämt mig för att bli aktiv igen. Bloggen ska leva. Länge leve bloggen!

Vad har då hänt sen sist? Ja massvis så klart. År 2009 tog slut och ersattes av det som vi på Tetra Pak kallar ”The Year of Help Desk” på grund av att det interna telefonnumret till datasupporten är 2010. Så låg nivå är det på våra skämt på jobbet…

I december var jag i Malmö Arena och tittade på samt fotograferade Supercross och Freestyle Motorcross. Om du kikar på mitt företags hemsida har du kanske sett bilderna annars kan du kolla på dem på följande länkar: Supercross och FMX. Döm mig inte för hårt, det var första gången jag fotograferade den typen av motiv. Svårt och utmanande men fantastiskt roligt.

Nyårsafton avnjöts i sällskap med gamla vänner, kära vänner och nya vänner. Vi var hemma hos oss. Jag fick verkligen till maten och vinet som kompletterade de olika rätterna. Middagen blev optimal. Vi firade tolvslaget vid Långa Bryggan i Bjärred. Det var iskallt och stjärnklart. En fascinerande upplevelse att se fyrverkerierna över både Malmö och Köpenhamn samtidigt. Året började bra.

Sen gick jag och fyllde år. Måste uppdatera bannern på bloggen. Lägger en påminnelse om det i telefonen. Kanske sker redan ikväll då jag får några kvalitetstimmar för mig själv när övriga familjen är på teaterföreställningen Banankontakt i Lund. Några timmar med en flaska vin, en Mac, Photoshop, bra musik på hög volym och ett öppet kreativt sinne. Härligt!

Nu i dagarna har jag efter tips från min Internetvän Pierre Pox gått och skaffat mig Twitter. I högermarginalen av bloggen ligger en liten ruta som visar mina tweets. Du får kanske scrolla lite neråt för att se den. Anledningen till att jag gick med är för att Pierre tipsade mig om att man kan följa fotografer och annat relaterat för att få tips. Sagt och gjort, jag skaffade Twitter och började söka folk att följa i deras twittrande. Nu följer jag några av mina gurus och ledstjärnor bl.a Scott Kelby, Rufus Deuchler och Jason Levine. De twittrar om fototips, Photoshoptips och allt annat som hör den digitala fotovärlden till. Ett briljant och löjligt enkelt sätt att få bra tips att komma till mig istället för att jag ska behöva söka efter dem. Rufus och Jason är evangelister på Adobe och reser världen runt och föreläser om företagets produkter. Rufus är mer generellt kompetent i det grafiska paketet som Adobe erbjuder. Jason är Photoshop. Jag har varit på tre av deras föreläsningar och kan starkt rekommendera dig att ta chansen om den dyker upp. Kompetenta som få samt oerhört skickliga och underhållande föreläsare.


Good shit!

Till helgen ska jag se till att få klart en del bilder som har släpat efter i turordningen på grund av annat och viktigare. Du kan se fram emot bilder från Walking with Dinosaurs – förlåt Mange för att det har tagit snart tre månader att få dem klara – samt lite bilder från en vintervacker Bjärredskust.

Lev väl.

Kommentera

