Julskiva

Nu känner jag mig som Johanna då jag har fingrat på julen redan idag, den 14 oktober. Bob Dylan släppte en ny platta – Christmas in the Heart – och den måste jag givetvis ha i min Dylan-samling. Skivan har ett behjärtansvärt syfte som du kan läsa om mer här.
Det känds dock väldigt galet redan i inledningen av första låten Here comes Santa Claus och jag kunde helt enkelt inte lyssna genom den. Jag är ju inte så julig av mig och det här landade helt fel just nu. Men Dylan är alltid värd att lyssna på så jag kommer givetvis att spela plattan många gånger. Vem vet, kanske att en Dylan Christmas gör att även jag kommer i julstämning…
Kommentera

