Windows Vista har fått en utmärkelse

Jag ber om ursäkt för alla kommentarer och åsikter jag har haft om Windows Vista utan att ha använt operativsystemet en enda sekund. Min uppfattning av operativsystemet baserar sig helt på vad jag har läst om det i diverse recensioner och foruminlägg samt på lite ren fakta som att det vid utgivningstillfället inte hade stöd för Adobes programvaror. Nu har det visat sig att jag borde skämmas och be alla som eventuellt har tagit illa vid sig och försvarat Microsofts nya operativsystem, om ursäkt. Så här med ber jag om ursäkt för mina uttalanden om Windows Vista. Jag hade fel, riktigt fel. Förlåt mig.

Operativsystemet är faktiskt ännu sämre än vad jag någonsin har sagt att det är. LOL
I förra veckan vann Windows Vista det föga smickrande förstapriset i tävlingen Fiasco Awards 2009. Tävlingen hade 23 nominerade finalister till vad som anses vara de största misslyckandena inom teknikvärlden. Microsofts Windows Vista fullkomligt krossade allt motstånd och vann omröstningen på tävlingens hemsida med 86% av rösterna. Av 6043 röster fick Vista 5222 stycken i sin favör.
På min gamla PC hemma och på min sprillans nya PC på jobbet är hederliga Windows XP installerat, det ska nog väldigt mycket till från Microsofts utvecklare för att man ens ska fundera på att byta upp(?) sig till ett nyare operativsystem från dem.
Läs mer om Fiasco Awards på deras hemsida.
5 thoughts on “Windows Vista har fått en utmärkelse

  1. Vista business/ Vista Ultimate är riktigt bra och är i mitt tycke en rejäl förbättring i jämförelse mot XP. Prova och skåda ljuset…/Vistalover

  2. Skulle komma på nått fyndigt att säga här, men jag kapitulerar. Vet ju att du till slut kommer med något äpple snack och då är jag rökt ;)

Kommentera

